Description
Sobek speelt zich af in het oude Egypte. Langs de oevers van de Nijl wordt een tempel gebouwd voor de god Sobek. Daarnaast ontstaat een markt vol bedrijvigheid, waar de spelers hun goederen verzamelen.
Het speelbord wordt gevuld met tegels. Met de Ankh-pion kiezen en verzamelen de spelers deze tegels. Je wilt sets van dezelfde goederensoort verzamelen. De door jou genomen tegel beïnvloedt de keuzes van je tegenstander. Op elke tegel staat namelijk aangegeven in welke richting je de armen van de Ankh-pion moet oriënteren. Je mag in je beurt alleen maar een tegel nemen die overeenkomt met deze richting. Hoe verder de gekozen tegel van de positie van de Ankh-pion is verwijderd, hoe meer corruptiepunten dit jou oplevert. Je kunt verder een karaktertegel spelen voor een speciale vaardigheid, of een set van minstens drie tegels verkopen voor punten en een bonus. Het spel eindigt zodra niemand meer een actie kan uitvoeren. De speler die het spel niet beëindigde, mag eerst nog ongewenste handtegels verwijderen. De spelers tellen vervolgens hun overige handtegels bij hun corruptiepunten op. De speler met de minste corruptiepunten krijgt een puntenbonus van Sobek en tot slot worden alle winstpunten geteld.